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Mo 29 Sep, 2008 19:13

Hähä ...

Der Andreas Wehrle war in grauen Vorzeiten mal mit der Donghai auf dem Gamssteintreffen. Den folgenden Text hat er dazu geschrieben:

Andreas Wehrle hat geschrieben:I bought my first Donghai from a police officer in 1989. Nobody here in Germany has spares, I put it in storage.

It was around the year 2000 with my second Donghai. We were driving to Austria to attend a bike rally in the Alps in
December. Which usually means a lot of snow to battle. The fun is to reach a lodge situated at a high ridge . With the help
of special off road tires with spikes in it, the Donghai made it, after more than an hour of digging the snow in the first gear.
She was the only chinese bike under a whole bunch of russian iron such as Ural's and Dnepr's.
On the way, somewhere in South Germany I suddenly couldn't switch gears anymore. We stopped in the middle of nowhere.
What to do ?
Open the gear box, what else. While unloading my luggage to retrieve my tools it started snowing. So we opened the
engine during a snow storm, to find that a lost pin. One of my friends produced a small magnet, to fish in the oil. We found
a lot of magnetic particled of all shapes and sizes, but also the missing pin, undamaged.
We inserted and secured it, closed the engine and up and away we were. The rest of the journey the Donghai behaved well.
Even starting under extreme cold conditions (-20°C) was not a problem.


Den Andreas werde ich wohl in Reimlingen treffen. Ein Gespräch wird unausweichlich sein.

Andreas, der kahlgryndige

Mo 29 Sep, 2008 19:24

gegen schlechten Sprit ... Doppelzündung mit zweiter Kerze àla Transe? ... Mir scheint, als hätte da der eine oder andere Enfieldianer oder Veredler nachträglich dergleichen gebastelt ... sollte sich doch auch an einer SR verwirklichen lassen oder bin ich auf dem Holzweg?

Mo 29 Sep, 2008 20:31

Wär' nicht die erste XT/SR/... der man mit dicker Kopfdichtung oder Beilagplatte unterm Zyl
das Klingelwasser schmackhaft gemacht hat. :wink:

Gry§e Peter

Mo 29 Sep, 2008 20:33

Des könnt man sogar unterwegs noch anpassen ... Dynamisch quasi.

Mo 29 Sep, 2008 20:35

:-D Aufblasbare Kopfdichtung?!?

Mo 29 Sep, 2008 20:36

Mit hydraulischen Stehbolzen :shock: 8) :roll:

Mo 29 Sep, 2008 20:39

;-) Reine Lowtech halt!

Mo 29 Sep, 2008 20:40

Eben ... nur das aller nötigste :?

Mo 29 Sep, 2008 20:44

:-D Schmerz beiseite - hinter mir steht ein TS-Rahmen mit ETZ Schwinge und KLR Gabel.
Das könnt gehen tun.

Wenn die Kohle für Diesel nicht langt, kommt halt was anderes ein. ;-)

Di 30 Sep, 2008 05:12

lallemang hat geschrieben: Das könnt gehen tun.

Das ist auf jeden Fall ein ganz passables Fahrwerk.

Andreas, der kahlgryndige

Di 30 Sep, 2008 06:06

lallemang hat geschrieben::-D Schmerz beiseite - hinter mir steht ein TS-Rahmen mit ETZ Schwinge und KLR Gabel.
Das könnt gehen tun.


Nette Kombination...

Greg

Di 30 Sep, 2008 22:48

Andreas a.d.k.G. hat geschrieben:Das ist auf jeden Fall ein ganz passables Fahrwerk.
Andreas, der kahlgryndige


Anschließ! Froher Erfolg sey gewunschen!
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