Sammelbestellung Kettenöler

Hier geht es um AiA-taugliche Motoren, Maschinen, Fahrzeuge. Wyrdiges Zeug kwasi :D

Beitragvon Nanno » Do 08 Jun, 2006 14:46

Da Sprit ja nix kostet kannst ja in Oberoesterreich sogar noch eine anstaendige Brotzeit (meine Frau kommt ja fast aus Bayern) einschneiden und schon hat es sich gelohnt.

Und wie geht die Dieselnde ?

Grysze
Greg
Frei ist, wer frei denkt.

Disco Inferno - I learn in hell.

Blog:http://greasygreg.blogspot.com/
Nanno
Vielschreiber

Beitragvon Blechroller » Do 08 Jun, 2006 15:08

Nanno hat geschrieben:
Und wie geht die Dieselnde ?

Sie lebt :-D

Passt scho; so knapp unter echten (nicht Enfield-Tacho-Schätzeisen) geht der Bock, soll sich angeblich noch auf den ersten 5.000 km steigern.
Auf 40 km (einfach) Arbeitsweg brauch ich im Vergleich zu Alp rd. 2 Minuten länger. Tachostand 1.100, muss jetzt demnächst zum 3. Mal die 12 Liter Tankvolumen wieder voll machen :shock:
Braucht so um 2 L/100 km.

Wohlfyhlreisegeschwindigkeit 80 bis 90 km/h, dryber schyttelts a weng. Werd mal Lenkergewichte reinwerfen.

Fahren ist ungewohnt. Grundsatz ist, nur nicht den Schwung verlieren! Beschleunigung im Stadtverkehr vollkommmen ausreichend, von 70 bis 90 km/h gehts dann a weng zäher.

An der Tanke wurde ich bisher beide Male darauf hingewiesen, dass ich mich wohl an der Säule vertan hätte :-D ; im Hof stehen die Massen in der Mittagspause um den Bock rum und der Showfaktor: Auf der Leopoldstraße in München kann man mit dem Traktorsound die verwöhnten Massen noch zum Kopfdrehen bringen 8)

Verbrauch bisher außer Diesel und Nerven meiner Frau fyr den Umbau (Blinker, Sitz, Verkleidung, Rycklicht) eine Hauptsicherung, warum auch immer.

Netter Bock!

OllY
Oxymoronscher Kradist
"Your motor sounds different!"

Lederfransen kann man sogar verchromen

Photonen
Blechroller
Vielschreiber

Beitragvon Nanno » Do 08 Jun, 2006 15:29

Hybsch... und der Preis steht ja bei 5kg-Flocken plus fuer Oe die MwSt und die NoVa...

Hmm..
Naja... wer weiss

Grysze
Greg

Nanno
Vielschreiber

Beitragvon motorang » Do 08 Jun, 2006 16:36

Blechroller hat geschrieben:Da gibt es -neben vielen lustigen, die mir einfallen- nur zwei vernynftige: Ich löhne 2x Porto; 1x zu Dir, dann 1x von dir zu mir oder dir gelingt es, die Britten bei einem virtuellen Tee von einer beweichenden Lieferadresse zu yberzeugen.
Varaiante 1 könnte für mich einen teureren Erwerb bedeuten, als direkt in Englistan zu ordern...
Tuts jetzt yberhaupt einen Massen-/Mengenrabatt geben? Sonst macht die Sache fyr mich wenig Sinn und fyr dich nur zusätzlich Arbeit.

Buy 4 units £67.97 Get 2 Free (so you receive 6 units)

Also immerhin gut 30 perzent diskont. Preis beinhaltet Versand, letzterer kann aber bis zu 4 Wöchli dauern!

Ich schick bis mitte juli sowieso ein Packerl nach München zum Hiha, da ginge das evt mit. Abholung in München ok fyr olly? sonst isses dann nur inlandsporto, das geht auch.

Gregs Öler geht per Post nach oö.

derzeit brauchen wir 5 styck, der hiha hat auch interesse bekundet

Riege
Christopher
Bulletwallah
Hiha
Ich

bleibt halt einer ybrig, da findet sich schon wer dafyr. Oder ich nehm 2.
ich bestell jetzt heut abend, gell?

Gryße!
Andreas, der motorang
-------------------
Beim Aufstehen helfen lassen, Krönchen richten, weiterfahren !! (nur langsamer ...)
motorang
Site Admin

Beitragvon motorang » Do 08 Jun, 2006 17:38

ein gewisser alois aus oö hätt auch gern einen :-)

des passert dann mit der anzahl

Gryße!
Andreas, der motorang
-------------------
Beim Aufstehen helfen lassen, Krönchen richten, weiterfahren !! (nur langsamer ...)
motorang
Site Admin

Beitragvon Nanno » Do 08 Jun, 2006 20:57

Ääääääh, was für ein Öler von mir ? Oder meinst du, dass der Produzent in OÖ sitzt ?

Grysze
Greg

Nanno
Vielschreiber

Beitragvon motorang » Do 08 Jun, 2006 21:03

du hast mich durch deine zahlreichen wortmeldungen verwyrrt ... :-D

Gryße!
Andreas, der motorang
-------------------
motorang
Site Admin

Beitragvon Nanno » Do 08 Jun, 2006 21:30

Ych byn untröstlich. :-D

Grysze
Greg

Nanno
Vielschreiber

Beitragvon Blechroller » Do 08 Jun, 2006 22:00

Den hiha werd ich in München schon finden :-D

OllY
Oxymoronscher Kradist

Photonen
Blechroller
Vielschreiber

Beitragvon hiha » Fr 09 Jun, 2006 05:58

Hallo Freisinger ! Hier bin ich !! *winkewinke*
hiha
Älterer Herr und Motorenkenner

Beitragvon Nanno » Fr 09 Jun, 2006 08:42

A Freisinger und oana aus Minga... jessas, dass es eich findts :-D

Grias Eich
Greg

Nanno
Vielschreiber

Beitragvon motorang » Fr 09 Jun, 2006 14:35

Email von Loobman:

Dear Sir/Madam,

We have received an order from you for the Loobman chainoiler system with Dual Sided Delivery.

We would like to take this opportunity to thank you for ordering our lubrication system and would request that you confirm your correct postal address to avoid any delay in shipment.

Here is the copy we have for your mailing label;

...

when you have received the unit, any further queries, questions, criticisms or comments and especially any problems you encounter would be greatly appreciated. We are all potential test pilots!

...

Loobman is made and packed in London England.

A little further information about chain wear and care.

Did you know that different parts of a chain and sprocket system wear in different ways and at different rates?

We tend to assume the chain is always in perfect contact with the teeth of the sprockets as it passes around them but in engineering terms the slightest wear can make a big difference. A worn chain gets longer and so becomes too big for the sprockets while a worn sprocket gets smaller.

The front sprocket works much harder than any other part of the system and therefore wears out much faster. And because it's hidden away behind a cover, we don't always notice.

Assuming our front sprocket has sixteen teeth and our chain has one hundred and sixty links. That's already a contact ratio of ten to one! However the sprockets only carry the chain over half their rotation. So the load is really being spread over just eight teeth and this assumes the chain is always in perfect contact with all of them.

But the slightest wear will mean that the chain is no longer a perfect fit. So now it cannot remain in perfect contact with all the teeth at the same time. This means the load becomes concentrated on the smaller number of teeth that DO remain in contact. This in turn accelerates the wear. And the more the front sprocket wears, the less contact remains and so the faster the wear accelerates.

As a general rule you will be lucky to see 15000 miles from a new front sprocket.

A common sign of front sprocket wear is a clanking, knocking or ticking sound as you pull away from a standstill. The noise generally disappears at about ten MPH and an examination at this stage will usually show that the teeth are badly worn. But to see this wear you will need to remove the front sprocket cover.

Thankfully, front sprockets are cheap to buy and fairly easy to replace but take care! An unscrupulous dealer may well try to sell you a complete system at about ten times the price when only the front sprocket needs replacing. The usual line is "Once it starts to go, it ALL needs replacing mate."

Perhaps better to find a more honest dealer!

Now, lets say the rear sprocket has forty-five teeth, Obviously this gives us a much lower contact ratio of about three and a half to one with the chain. The load is also spread over a much wider area. The larger diameter spreads the load over more than twenty teeth at a time so you can see that the rear sprocket has a much easier time than the front one and in fact it can often outlast the chain if properly cared for.

However, it is worth noting that a badly worn rear sprocket will increase wear on a new chain so, if in doubt remember, replacement may well be the better option when fitting a new chain.

When checking for rear sprocket wear, look closely at the curve of the tooth for any deformities. Worn rear sprocket teeth appear to lean one way. The cup between them will not be symmetric from the tip of one tooth to the tip of the next because the front of the tooth will have a different curve to the back. This type of wear is normally caused by contact with the rollers of a 'stretched' chain so, if your rear sprocket is worn, you should check your chain carefully.

As long as the o-rings are always correctly lubricated, the chain itself can last indefinitely. However, once wear sets in it is difficult to slow it down and impossible to stop it. This is generally because, when the chain starts to stretch, it is a sign that the o-rings are already worn.

One easy way to check for chain wear is to try to pull a link away from halfway round the rear sprocket. A new chain on a good rear sprocket will not budge while a part worn chain can be pulled away slightly. A badly worn chain can be pulled several millimetres off the teeth because it is too big for the sprocket. A chain in this state is in need of replacement. The worn links have moved apart so they no longer fit the sprocket. (The reason for this is covered on the Loobman website at www.chainoiler.co.uk under the heading 'TECH').

When cleaning the bike, jet washing or 'power' washing the chain can force water past the o-rings of any links hit directly by the jet. With their internal oil now rendered useless, these links will wear quickly and, as the rest of the chain remains lubricated, it will quickly develop a 'tight spot'. This is usually felt as a 'pulsing' or snatching through the chain. Particularly when 'engine braking'.

We recommend your chain and rear sprocket be inspected once a week for wear and adjustment, and that you remove the cover and examine your front sprocket once every five to ten thousand miles. Remember. A chain is only as strong as its weakest link.

Good luck and ride safe.

Dennis.

Loobman.

For correspondence other than order enquiries, e-mail dennis ät loobman.com or write to;

Loobman feedback,

PO Box 50237

London

EC1Y 8WT

UK.

Please note; Loobman will not send unsolicited mail nor pass on any address or other details to any other person, company or service provider.

Gryße!
Andreas, der motorang
-------------------
motorang
Site Admin

Beitragvon motorang » Do 22 Jun, 2006 01:09

bulletwallah hat geschrieben:stimmt noch der preis? laut website derzeitiger preis
bei einzelbestellung inkl lieferung £16.99 -> knapp € 25,-

soderle.
öler sind da.
macht knapp 19 euro pro stück

morgen geht ein packerl nach münchen für hiha und olly

alle anderen sollen sich wegen verschickung/abholung und bezahlung bitte direkt bei mir melden.

Gryße!
Andreas, der motorang
-------------------
motorang
Site Admin

Beitragvon Blechroller » Fr 23 Jun, 2006 07:18

Scheee,

was tut den den amtliche Postillion für die Beförderung verlangen (Zwengs Yberweisung)?

@hiha, melde dich, wenn das Packel da ist.

PS. Bin a weng "gelähmt", da mein Heim-PC gestern wohl das Zeitliche gesegnet hat...

OllY
Oxymoronscher Kradist

Photonen
Blechroller
Vielschreiber

Beitragvon motorang » Fr 23 Jun, 2006 10:47

Packerl nach München und Steyr sind unterwegs, sollten Montag eintreffen.

@OllY: Das Porto war sowieso für die eigentlich übersandte Nockenwelle zu löhnen. Da ist also nichts extra zu löhnen.

Du kannst ja den Kettenölerpreis ein bisserl aufrunden, dann haben wir das AIA-Zelt schneller abbezahlt ... :-D

Gryße!
Andreas, der motorang
-------------------
motorang
Site Admin

VorherigeNächste

Zurück zu Alteisentreiberisches