Sa 08 Nov, 2008 19:32
Oelbrenner hat geschrieben:Christoph hat geschrieben: Du könntest ja probieren mit Luftdruck umme 1 bar zu fahren, damit sich der Reifen durch Walken erwärmt.
Ouuha, das, lieber Christoph, werde ich sicher nicht ausprobieren!
Chromierte Felge, gepaart mit hartem Gummi und tiefen Temperaturen - dazu mit fast trialmässigem Luftdruck - unter Last wird sich da garantiert das Rad doppelt so schnell drehen wie der Reifen...
Nicht umsonst haben Trialmaschinen eine extra Mantelklemmung.
So 09 Nov, 2008 10:31
Mi 10 Dez, 2008 12:40
Mi 10 Dez, 2008 12:50
Mi 10 Dez, 2008 12:55
Mi 10 Dez, 2008 13:02
Nanno hat geschrieben:Smaller tyres might be a way to go, but they don't look too much like proper Winter-Tyres to me anyway...
What dimensions have you got ?
Cheers,
Greg
Mi 10 Dez, 2008 13:17
Mi 10 Dez, 2008 13:31
Mi 10 Dez, 2008 13:36
jules hat geschrieben:Greg,
how can you tell that they are not winter tyres?,
size is 185/65/15,
i might try a 165
Mi 10 Dez, 2008 13:38
Mi 10 Dez, 2008 13:49
Nanno hat geschrieben:jules hat geschrieben:Greg,
how can you tell that they are not winter tyres?,
size is 185/65/15,
i might try a 165
Cause my second name is smarty squarepants
Nah, the tread-pattern isn't gilled, which would then be a proper sign for a winter-tyre.
165 still sounds a bit wide...
Cheers
Greg
Mi 10 Dez, 2008 14:05
Mi 10 Dez, 2008 14:07
jules hat geschrieben:Greg,
you are right, its a summer tyre 10 points to you ,
the problem i have is that the rim is 5 1/2 to 6 inches wide,
can i go any norrower than a 165?
Mi 10 Dez, 2008 14:20