Datenblatt hat geschrieben:ZUSAMMENSETZUNG/ANGABEN ZU BESTANDTEILEN
Trivialname des Stoffes Bremsflüssigkeit DOT 5
Chemische Charakterisierung Zubereitung aus Glycolether, Glycoletherborat, Polyglycole und Inhibitoren
lallemang hat geschrieben:Datenblatt hat geschrieben:ZUSAMMENSETZUNG/ANGABEN ZU BESTANDTEILEN
Trivialname des Stoffes Bremsflüssigkeit DOT 5
Chemische Charakterisierung Zubereitung aus Glycolether, Glycoletherborat, Polyglycole und Inhibitoren
jetzt bin ich ganz verwirrt, weil deren DOT5 ist schon Siliconöl und deren DOT5.1 Glycol.
Eurol Brake Fluid DOT 5 Silic
Silicone-based brake fluid for old-timers / go-karts / Harley Davidson
TYPICAL PROPERTIES
Density at 20°C 0.95 kg/l
Eurol Brake Fluid DOT 5.1
Eurol Brake Fluid DOT 5.1 is recommended for ABS and ASR brake systems. Especially the low viscosity of this product compared to DOT 3 and DOT 4 brake fluids stand out very well in these systems.
Eurol DOT 5.1 has a high 'wet boiling point' by which the risk of vapour lock is strongly reduced. This is important when asbestos-free brake lining is used, which is connected with the evolution of higher heat.
Eurol DOT 5.1 can be mixed with other synthetic brake fluids, meeting FMVSS 116 DOT 3, DOT 4 and DOT 5.1 specifications.
TYPICAL PROPERTIES
Density at 20°C 1.065 kg/l
Herbert H hat geschrieben:Und warum hat KTM bei der Kupplung von Hydraulik auf Bremsflüssigkeit umgestellt?
Zurück zu Alteisentreiberisches
Mitglieder in diesem Forum: 0 Mitglieder